Contentanalyse en -strategie
Er is content, heel veel content, of een beetje. Misschien is er nog geen content. En wat bedoelen we dan met content? Is dat beeld, tekst, een podcast, video’s of alles bij elkaar? Waar moet alles staan, hoe kan mijn bezoeker alles vinden? En social media, hoe zit het daarmee? Moeten we daar iets mee, plaatsen we genoeg, te veel, te weinig? Kortom: heel veel vragen over jouw online (web)content (vooruit, of offline: dat bestaat ook nog!).
Dat is waar ik tevoorschijn kom, in die af en toe onherbergzame wereld van content. Zo veel opties, zo veel keuzes. Er moet een plan komen, een groter plaatje, een planning. Die verkenning doe ik graag met je.
Welke content is er al, wat moeten we gaan maken? Kunnen we een strategie bedenken die past bij jouw wensen en misschien nog wel belangrijker: bij jouw doelgroep. Hoe zetten we jouw merk of organisatie op de kaart? Hoe wil je je presenteren? Hoe kan ik jou helpen?
Samen gaan we aan de slag. En dat begint altijd met heel veel vragen. Welk doel heeft jouw content, wat moet het doen voor de gebruiker en wie is die doelgroep dan precies? We bekijken samen wat jouw organisatie wil bereiken en hoe de content daaraan kan bijdragen. Met een duidelijke visie, een prachtige planning en een ijzersterke strategie kom jij verder.
En dan? Na een tijdje evalueren we of de content doet wat het moet doen, werkt het? Moeten we aanpassen of aanscherpen? Waar kunnen we extra puntjes op de i zetten?
In de hele contentcirkel ben ik bij je. Analyse en zo nodig een audit, advies, aanpak en evaluatie. Of een stukje daarvan kan natuurlijk ook. Daarnaast kan ik je helpen met het maken van de content. Omdat iedereen op een ander punt staat met de content, kan ik makkelijk schakelen en meedenken wat in jouw geval het handigste is. Misschien heb je een team dat een steuntje in de rug kan gebruiken, wellicht is er (nog) niemand voor de content. Je bent al heel ver, maar wil alles nog eens aanscherpen en er met een kritische blik naar kijken. Of misschien wil je gewoon wel een hele hoop nieuwe content gaan uitproberen en maken.
Ik denk met je mee – voor iedereen een maatwerkoplossing die werkt. Meters maken. Voet op het gaspedaal. En ook niet geheel onbelangrijk: een kritische en frisse blik, nieuwe inzichten en heldere uitleg die iedereen snapt.
In ’t kort waar je mij allemaal voor kunt benaderen:
‘Bij KLM hebben we Odile ingehuurd voor een opdracht van drie maanden. Dat werden er zo’n 24. Als je Odile om een excelletje vraagt, dan komt ze terug met een complete audit. Vraag je haar om een analyse van de content, dan heeft ze over drie minuten een structuur uitgetekend. En schrijven kan ze ook nog eens heel goed. Dacht je dat dat het was? Nee hoor, Odile is betrouwbaar, gezellig, inventief en leergierig. Ze is een absolute aanwinst voor je team en multi-inzetbaar. Zoek je een digitale havik (her words) die overal een antwoord op heeft én is? Search no more.’
Jade Meijvogel
Editor in Chief & Content Strategist at KLM